dimecres, 3 de juny del 2020

Dimecres, 3 de juny de 2020

Equador de la setmana. Primer de tot corregirem el Castellà d'ahir:
1  •  El relato es un mito, ya que se trata de la narración de hechos maravillosos cuyos protagonistas son personajes sobrenaturales (dioses, monstruos) o extraordinarios (héroes).
•  El rey de los dioses, Zeus, fue quien condenó a Prometeo a ser encadenado a una roca. El motivo de ese castigo fue porque Prometeo entregó el fuego a los hombres y las mujeres de la tierra.
•  Prometeo fue liberado por el propio Zeus, quien rompió las cadenas con un relámpago y envolvió las águilas en unos torbellinos para ahuyentarlas y desperdigarlas por la tierra.
•  Prometeo fue liberado porque Zeus sintió remordimientos por haberlo castigado y decidió perdonarlo, ya que se dio cuenta de que lo que había hecho Prometeo, dar el fuego a los hombres y las mujeres, no era una acción para tal castigo, les había dado el fuego para ayudarlos.
•  Respuesta libre. Se puede encaminar la contestación hacia la importancia de perdonar o relativizar las acciones.
• Respuesta libre.
•  Tener remordimientos es un sentimiento que sienten las personas cuando creen que no han actuado correctamente. Es una sensación de culpa o malestar interno por nuestra forma de proceder.
2 El texto de la lectura tiene 4 párrafos.
3 Castellano   Catalán     Euskara      Gallego
     Dioses         Déus        Jainko        Deuses
     Cielo           Cel           Zerura        Ceo
     Roca            Roca        Harkaitz     Roca
     Humo          Fum         Kea             Fume
     Mujer          Dona       Emakume    Muller
4  In-moral (oposición o negación). Art-ista (persona). Azucar-ero (instrumento). In-solentes (oposición o negación). Hombre-c-illos (diminutivo). Hero-ína (femenino). In-capaz (oposición o negación). Sub-suelo (lugar, debajo de). Cosecha-dora (instrumento).

5 Todopoderoso, sinfín, mediodía, puntapié, veintiséis, guardarropa.

De Català farem la segona part de la fitxa de dilluns:

6  Completa la graella amb dos noms de cada classe.
Propis:
Comuns:
Col·lectius:
Individuals:
Abstractes:
Concrets:

7  Tria els dos adjectius que van bé a cada nom i escriu-los al seu costat.
àcida – boníssims – nets – salats – ample – maonès llargues – tendre – verda – clares – còmode – aspres
llençols:                     ,  espinacs:                        ,
llit:                             ,  poma:                             ,
cortines:                     ,  formatge:                       ,

8  Defineix aquestes paraules.
a) perera:
b) flexibilitat:
c) simpàtic:

9  Indica el grau en què apareix l’adjectiu en cada oració.
a) El meu ca és més gros que el teu. 
b) Aquest gelat és boníssim.
c) Aquesta casa és tan gran com la nostra.
d) És molt guapo el teu rellotge!

10  Indica si cada enunciat sobre els passos a l’hora d’elaborar un guió, és vertader (V) o fals (F).
a) No és necessari preparar un guió. .....
b)  Heu de cercar informació sobre el tema i seleccionar el que es vol exposar. .....
c) S’ha de redactar el tema de manera complexa, amb tots els detalls. ......
d) És convenient posar en el text d’imatges que il·lustren el que explicam. .....

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada